Szkolenie z technik sprzedaży i obsługi Klienta
Uczestnicy szkolenia:
Menedżerowie Sprzedaży, Menedżerowie Regionalni Sprzedaży, Key Account Menedżerowie, Przedstawiciele Handlowi, Handlowcy liniowi, personel Działów Sprzedaży, Obsługi Klienta, Realizacji Zamówień, Telemarketingu.
Cele szkolenia:
- diagnoza i doskonalenie stylów sprzedaży,
- ukształtowanie zachowań profesjonalnego sprzedawcy,
- przekazanie i ćwiczenie praktycznych narzędzi, metod i sposobów pracy z Klientem,
- poznanie zagrywek stosowanych przez Klienta
Korzyści dla uczestników:
- uporządkowanie i usprawnienie własnej pracy w dziale sprzedaży i w terenie,
- zwiększenie własnej skuteczności dzięki efektowi synergii zespołu sprzedawców,
- umocnienie swojej pozycji jako handlowca i zagwarantowanie sobie długotrwałych relacji z Klientem,
- zyskanie praktycznych narzędzi umożliwiających obronę przed atakami ze strony Klienta,
- wzbogacenie swojego warsztatu o nowe techniki sprzedaży i zabezpieczenie przed zagrywkami Klienta - zmniejszenie podatności handlowca na manipulacje.
Tematyka szkolenia:
TYLKO OBSŁUGA KLIENTA, CZY COŚ WIĘCEJ?:
- "Czy to jest sprzedaż, czy to jest kochanie..."
- Nowoczesny model sprzedaży usług i/lub produktów firmy
- Sposoby kreowania pozytywnego wizerunku
- Metody budowania lojalności z Klientem
DOSKONALENIE - TRENING TECHNIK SPRZEDAŻY:
- Stanowisko, a interesy klienta - klucz do sprzedaży
- Trening rozpoznawania prawdziwych (dominujących) interesów klienta (metody, techniki, narzędzia)
- Aktywne słuchanie
- Rodzaje pytań w praktyce; pułapki parafrazy w biznesie; trudności w pozyskiwaniu potrzebnych informacji; znaczenie informacji zwrotnej
- Język korzyści na przykładach z różnych branż w oparciu o technikę "Cecha - Zaleta - Korzyść"
- Efekty technik handlowych: "podpuszczanie" i "próbne balony"
TRUDNE SYTUACJE W SPRZEDAŻY:
- Radzenie sobie z typowymi zastrzeżeniami Klientów (metody, techniki, narzędzia, trening)
- Gry handlowe
- Zastrzeżenia typu: "inni", "nie mam czasu", "interesuje mnie wyłącznie", "nie jestem zainteresowany", "ważna jest tylko cena/warunki handlowe" i inne typowe w sprzedaży
- Technika "kanapki"
- Techniki przekonywania Klientów "rekomendacje" i "czarne obrazy"
- Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w sprzedaży i obsłudze Klienta
- Powody zgłaszania obiekcji i zastrzeżeń przez Klientów
- Obiekcje ukryte (kamuflaż w sprzedaży)
- Techniki skutecznego odpowiadania na obiekcje Klientów
- Komunikowanie złych wiadomości
- Brak możliwości działania
- Pytania, na które nie możesz/nie jesteś w stanie odpowiedzieć
- Radzenie sobie z trudnymi Klientami w sprzedaży i obsłudze Klienta (wg typologii Klientów: (nie) doświadczony, wszystkowiedzący, gadatliwy, małomówny, niezdecydowany
- Zarządzanie reklamacjami i skargami Klientów w sposób pro-sprzedażowy w oparciu o najskuteczniejsze praktyki w tym zakresie
Czas trwania szkolenia:
2 dni, 16 godzin
Zapisz się na szkolenie już teraz pisząc na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Pobierz formularz zgłoszenia na szkolenie: formularz
Sprawdź termin szkolenia otwartego: terminy szkoleń